2005
De 2005 Corvette werd geïntroduceerd tijdens de in januari 2004 gehouden NAIAS (North American International Auto Show) te Detroit.
Een compactere Corvette (13 cm korter) een scherper gesneden carrosserie, state of the art techniek en een nieuwe LS2 6 liter V8 met 400 pk maakten hem weer “The best Vette yet”.
Deze LS2 motor is de grootste en krachtigste motor ooit standaard aangeboden in een Corvette! Een sprint van 0-100 duurde slechts 4,5 sec. een topsnelheid van bijna 300 km/u was mogelijk. Starten ging met een druk op de startknop. De carrosserielijnen deden erg denken aan die van de tweede generatie (1968-1982) Corvettes. Vooral de spatbord- vormen. Een veel agressievere Carrosserie dan die van de C5. De koplampen waren ook niet meer van het wegklapbare type. De wielen zijn vergroot naar 18 inch voor (P245/40ZR-18) en 19 inch achter (P285/35ZR-19). Het interieur zag er niet sensationeel uit qua vormgeving maar er was duidelijk gebruik gemaakt van betere materialen. In maart 2004 werd de cabrio uitvoering voorgesteld tijdens de Internationale Autoshow
in Geneve. Voor het eerst (sinds 1962!) was deze weer verkrijgbaar met een electrisch bedienbaar vouwdak. Dat jaar was de Corvette met een speciale cabrio weer pace car tijdens de Indy 500.
2006
Met de 2006 Z06 is de Super Corvette weer terug. Dit keer met in het voor- onder een 7 liter (427 ci) V8 die maar liefst 512 pk weet op te hoesten. Een absolute supercar die Porsches, Ferrari’s, Lamborghini’s en andere exoten het leven zuur zal gaan maken.
En dat voor een fractie van wat dit soort exoten kost. Hij is alleen leverbaar als coupe maar het dakdeel is deze keer niet te verwijderen. Uiterlijk is de Z06 te onderscheiden van de coupe door zijn andere front, de luchtinlaat vlak voor de motorkap, de bredere voor en achterspatborden en de luchtinlaten net voor de achterwielen. Ander opvallend nieuws dit jaar was de automatische 6-versnellingsbak die in sportstand vanaf het stuur bediend kon worden met daar aangebrachte
schakelaars voor op(+) en terug (-) schakelen. Het stuurwiel was ook nieuw met dit jaar drie spaken (2005 vier).
2007
Uiterlijk geen wijzigingen voor de 2007 Corvette. In het interieur zijn wel wijzigingen te bespeuren. De stoelen zijn nu in tweekleurig leer te verkrijgen met contrasterende naden en crossed-flags emblemen. Het audiosysteem is nu ook vanaf het stuurwiel te bedienen. Eindelijk!
Door een nieuwe airbagtechniek is de ruimte in het dashboardkastje vergroot. Atomic Orange Metallic vervangt Daytona Sunset Orange Metallic en de andere kleuren die dat jaar leverbaar zijn: Arctic White, LeMans Blue, Black, Velocity Yellow, Machine Silver, Victory Red en Monterey Red.
Wederom is de Corvette pace car tijdens de Indy 500 en voor het eerst sinds 1998 is er weer een replica te koop. Het is een cabrio uitgevoerd in Atomic Orange en voorzien van de nodige striping en emblemen. Slechts 500 exemplaren van deze replica worden er aangeboden. Deze Corvette Indy Pace Car is voorzien van nieuwe “split-spoke” wielen. Van de Z06 verschijnt een speciale Arctic White uitvoering dit jaar ter ere van de Canadese Corvette racer Ron Fellows, de “Ron Fellows ALMS GT1 Champion Corvette”. Dit als waardering voor het vele ontwikkelingswerk dat hij verricht heeft voor het Corvette Racing team. Chevrolet bouwt slechts 399 exemplaren van deze Z06, 300 voor de Verenigde Staten, 33 voor Canada en 66 voor de rest van de wereld, waaronder Nederland.